Kisah Benar- Aku Bomoh -Part 3



lepas beberapa hari aku sober dari kene kacau, ayahsin datang balik untuk melawat aku dekat rumah, time tu aku cuti sekolah seminggu.
habis ustaz, bomoh ayah bawak aku jumpa. dari sedekat2 rumah smpai la beratur 1jam tunggu ustaz smua cakap benda sama dekat aku.bila aku masuk jumpa diorg, diorg akan cakap ada org tengah jaga aku sekarang. aku mcm pelik la.. maklumlah dulu tak penah nk percya benda2 ni semua.
ada satu ustaz tu penah cakap ada org nk ajar aku ilmu2 berubat ni. tah la. time tu mungkin ayah kasi permission sebab aku tngh sakit. dann orang yang aku maksudkan tu bukan orang.
tapi kata ustaz tu ada org nk turunkn aku ilmu. ayahsin pun ckp pendinding aku dah okay nk counter kot2 aku kene kacau lagi ke lepas ni. masa tu budak lagi. walaupun dah baligh, tapi
benda2 mcm tu aku kurang percaya lagi walapun dah 2 kali aku kene rasuk. org cakap bila kene rasuk ni ko akan nmpk asap smpai dada dan kita akan lemas dalam asap tu. tapi untuk kes aku ni,
mcm xde la nmpk asap apa smua. time benda kacau tu pun aku tngh sedar. time ustaz2, ayahsin smua tngh bca2 and ubatkan aku, aku tngh sober kot. mcm kdang2 ingtkn diri aku yang main2/berlakon.
tpi ada satu perasaan ni bila ko nk cakap, ko akan cakap.. ko xleh tahan. perasaan tu mcm aku nervous gila, mulut aku try tutup pun akan terbukak meraung menangis semua.
aku rasa dalam bnyk2 ustaz ngn bomoh, aku paling selesa dengan ayahsin. sebab dia jenis yang relax and sempoi. penah tu aku pegi rumah seorang ustaz ni. ustaz halim kalau tak salah nama dia.
aku masuk bilik tu dia dah gelak dah. fmly aku mcm terlopong la kenapa dia gelak, last2 dia cerita nk jadi bomoh ni bukan senang, mcm2 cerita lagi lah psal nk menjadi bomoh.
aku mcm dah bole agak skrip yang sama dia akan ckp mcm bomoh2/ustaz2 sebelum ni. yang menghairankan aku, masa dia tngh2 duk baca2 dan doa, dia ada mention satu ayat ni lebih kurang, 'tunggu la budak ni umur 30 tahun dulu sebelum ko turunkan ilmu', aku time tu mcm dah wooowww. relax ustaz.
bukan nk riak atau apa, tp ada satu entiti ni nk sngt aku jadi bomoh, tpi last2 ada ending dia jugak ending yang aku sndri tak jangkakan.
ayahsin ni sebabkan dia sempoi, aku senang nk bercerita dengan dia. dia pun cakap aku ada pendinding yang kuat jugak la. aku heran la mcm mana 'orang' tu bole pilih aku, dlu aku smyg pun tunggang langgang. tngh2 remaja mcm tu lagi la.
aku pun mcm ye tak ye je la kan. lepas pada insiden aku kene rasuk 2 kali tu, itu lah last aku kene benda tu smpai sekarang. kalau ada pun, aku dah tak meracau2 mcm tu. tapiiii.. lepas aku dah mcm kuat semangat sikit, tmbh2 doa dari ustaz2, fmly2 aku smua, parents aku pulak yang kene.
paling teruk mak lah. setiap kali maghrib, dia akan duk senyap jee. pastu meracau2. aku mula2 tu tengok kan aje sbb tak berani. karang benda tu singgah dekat aku balik. ayh panggil ayhsin datang, baca2, tapi masa mak tengah meracau tu, yang ada dalam battlefield, aku, ayah, ayahsin je.. adik2 yang lain smua ayh suruh duduk dalm bilik.
yang aku heran, setiap kali mak meracau, dia akan pandang aku. pandang baik punye.. naik seram aku. dlu ada la video2 yang ayah record. tah kemana2 tah video tu semua. penah sekali tu tngh meracau2, kami pegang tangan mak, tapi mak sepak aku. hahah. time tu sakit bukan main lagi.. bayangkan mak y lembut mcm tu bole jatuhkan aku ngn ayah.
time tu suara mak dah jadi org thailand. aku pun tak faham satu benda pun. nk kata mak buat2 tah bila pulak dia bljr bhsa thai. tp agak menyeramkan lah dengan dia duduk kt tpi dinding mcm menurun, pastu jadi suara laki ckp thailand. time tu korang bygkn perasaan aku, dahla benda tu dari aku, pegi kacau mak pulak.
walaupun ayh kuat semangat, kdng2 terperasan jugak dia sapu air mata dia tu.. benda jadi sekelip mata.. takde sape pun nk benda mcm tu jadi. bila mak dah sober dari kene rasuk, ya allah penat dia tu, smpai ttdo dkt ruang tamu. ayh buatkan air milo pekat, nk bagi sugar level tu naik balik kan.
bila dah okay tu mak mcm senyap je pastu ngis. bygkn perasaan anak y tngk benda tu depan mata. lepas pada insiden tu, mak jadi tak bnyk cakap.
banyak jugak la ustaz y kitorg bwak mak jumpa. dlu diorg yang bawak aku pegi jumpa, sekarang, aku lak y bawak mak g jumpa ustaz. bila dah jumpa ustaz, rmai la y cakap ada benda tak puas hati dengan aku ngn ayah.. part ni jadi misteri smpai sekarang. kenapa aku dengan ayah je. adik2 aku xde lak, ayahsin pun x jugak.. just tak puas hati dengan aku ngn ayah je.
lepas series of event y mak aku kene rasuk, ada smpai muntah darah depan2 aku, ayahsin pesan dekat aku, kalau ada benda nk datang tolong, biarkan je.. jgn berkeras. ya allahh.. bayangkan lah, ko dengan sekolah, nk SPM lagi, benda y ayahsin ckp tu bagi aku tak masuk akal n tak logik untuk pemikiran aku ni.
aku rasa dalam 2-3 minggu gak mak aku on off on off kene rasuk, then ada satu malam ni, lepas benda tu kluar dari badan mak, dia pegi gigit ayah dekat lengan. time tu aku dah start panas baran dan marah2. aku sound la, daripada nk kacau mak ayah, baik balik dekat aku. sound sambil2 ngis. ngis sebab sedih tngk fmly kene mcm tu. aku rasa tu la keyword untuk aku panggil 'kuasa bomoh' tu triggered.
lepas je aku ckp mcm tu, suasana mcm tenang sangat. ayah ngn mak pun dah relex dah.. aku yang terduduk ni rasa mcm badan ringann je. tetiba aku rasa diri aku mcm jauhh dari badan aku tapi still dalam badan. mcm bila ko dngr lagu, tapi lagu tu slowly nk kebelakang. aku dapat rasa bnda tu. kali ni aku cuak la sbb ingtkn jin jahat tu y datang nk rsuk aku balik.. tu la mulut celupar lagi. haha.
tapi dengan tetiba mata aku terpejam, kepala aku terlentok kebawah, mulut dah terkumat kamit baca apa pun aku tak tahu dah. tetiba mulut aku bagi salam.. fuh.. mcm aku dah lost balik dah tapi aku sedar. hnya mata je tak nmpk sebab tngh pejam mata. aku dekat dalam badan aku tu ya allah takut nya xyah cite la.. yang menakutkan lagi time tu, salam aku tu dalam bahasa indonesia.
sambungan....Part 4