Kisah benar - "Aku bomoh" - Part 1

1st event yang mendorong kepada benda ni.
ini aku sendiri yang kene. Masa tu aku tingkatan 5 di sebuah sekolah MRSM dekat pantai timur. Aku ni jenis manusia yang tak suka sekolah.

Hahah.. banyak alasan betul kalau nk kene pegi sekolah.. dari zaman aku sekolah rendah dulu pun aku jenis suka duk rumah dari pegi sekolah.
So, after PMR, aku dpt la offer pegi MRSM.. kalau di kirakan mrsm tu dh dekat la dengan kampung aku sebab aku pun orang pantai timur jugak.
so masa aku form 4, aku belajar dekat satu MRSM ni sama negeri dengan MRSM aku form 5 tu. So, after setahun penuh dengan hospital, dan sakit macam2. ohh. aku ni kuat asthma.
F4 tu penah masuk ward sebulan sebab asthma. ahah. so, F5 tu aku transfer MRSM pegi y lagi dekat dengan rumah aku. So, cerita ni bermula dekat MRSM masa aku form5.
masa tu aku ingt lagi time cuti, and mak ayah aku nk hntr aku balik ke MRSM. normally ayah akan hntr aku hari sabtu lepas zohor. so nk dijadikan cerita,pagi sabtu tu aku rasa dah tak selesa.. mungkin sebab kena balik asrama.. aku mcm pening2 dan aku marah2 mak aku sbb dia suruh packing nk balik asrama. biasa la mak pun dah faham aku tak suka balik sekolah. then dalam kereta, dah nk smpai sempadan antara negeri aku dengan negeri sekolah aku, aku jadi tak tentu arah. mak ngn ayah senyap je awal2 tu.
lepas makin lama aku merapu, ayah pun berhenti kn kete tepi jalan. time aku keadaan dah jadi tak terkawal.
aku dah start meraung2, tendang2 pintu nk keluar. entah la.. aku sedar je time tutp mcm tak leh nk control behaviour aku. bila ayah dh nmpk aku pelik semacam, dia strt baca2 lah.. biasa la org kampung n mengaji kitab sikit2, ada la y dia baca2. entah kenpa aku tak leh nk dngr suara ayah aku time tu. rasa marah je manjang.. makin kuat dia baca makin teruk aku meracau. mcm dah lost control dengan badan sendri tpi aku sedar lagi.. aku menjerit2 cakap kalau aku balik sekolah tu ada benda nk kacau aku semua.
mak dah start panik, nangis2 tengok aku duk meracau mcm tu. biasa la mak hati nipis kan. aku rasa ayah pun mcm dah tak leh nk control situation, aku pun dalam sedar tak sedar, ayah finally bawak kete pegi dekat rumah kawan dia,
ada la sorang ustaz dekat rumah kawan dia tu. time tu aku dah benti dah meracau. tp bila masuk je kawasan rumah ustaz tu, tetiba je aku jadi uncontrolable. dah start balik dah meracau tu.. mak ayah keluar kete then lock aku dalam kete tnggu ustaz keluar rumah entah la.. aku nk cakap aku tak sedar, tapi aku sedar. bole alert lagi la dengan apa yang diorg buat.. tp aku ingt lagi aku nangis and meraung2.. makin ustaz tu tnya memacam, makin pelik suara aku. entah la.. aku sendiri pun pelik. Perasaan tu mcm kau ada dekat badan tp ko dekat tepi penjuru badan.. mcm tu la lebih kurang.
pastu aku start meracau-racau cakap ada benda nk bunuh aku sebab aku kacau dia. sebenarnya cousin aku pompuan sama umor ngn aku pun sekolah sama, aku rapat dengan dia. so orang ingt maybe aku ni bf dia.. masa aku meraung tu aku ada ckp la jgn kacau pompuan tu. Come on la.. baru F5 kot, takkn la nk reti main hntr2 barang kot.
lama jugak la ustaz tu baca2 untuk stable kan aku balik.. tp aku ingt lagi betapa penat nya kene rasuk ni, dah la dalam kete.
bila dah stable tu, ustaz tu panggil aku masuk rumah dia, bincang pasal benda ni. so, dia tnya la aku, aku ada kacau sape2 ke, kacau tempat mana2 ke.. aku sememangnya takde la nk kacau org ke apa ke. tpi sebelum aku balik cuti tu, aku ada mimpi aku tengah tengok diri aku sndri meninggal dekat atas katil hostel.
dia mcm ko terapung-apung then tngk ko sndri tengah terbaring kaku atas katil. aku ingtkn benda tu mcm biasa je sbb aku mimpi2 pelik ni mcm dah biasa kene dah. nanti aku cerita kan mimpi bersiri aku, mimpi pelik2.
so, event ni la mencetuskan bomoh dalam badan aku, orang tak suka dekat family aku, starting cerita untuk 3-4 tahun family aku sakit/kene rasuk and banyak lagi event2 misteri smpai aku sndiri pun tak leh jawab.
bersambung....part 2